Deklaracja dostępności
Zarząd Dróg i Zieleni w Suwałkach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej Zarząd Dróg i Zieleni w Suwałkach.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
część plików skanowanych nie jest dostępna cyfrowo
Treści nieobjęte przepisami
mapy oraz mapy interaktywne są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o samoocenie dostępności
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Udogodnienia
1. na stronie można nawigować za pomocą klawisza tabulacji TAB
2. strona posiada wersję o dużym kontraście
3. na stronie jest możliwość zmiany wielkości czcionki
Inne informacje
Zarząd Dróg i Zieleni w Suwałkach dokłada starań aby sukcesywnie wymieniać treści niedostępne cyfrowo na treści dostępne cyfrowo w Biuletynie Informacji Publicznej. Dotyczy to między innymi skanowanych dokumentów, zdjęć i linków bez opisów alternatywnych.
Zarząd Dróg i Zieleni w Suwałkach nie posiada aplikacji mobilnych.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Beata Zackiewicz — mailowo b.zackiewicz@zdiz.suwalki.pl lub telefonicznie 875659925.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Nazwa organu odwoławczego: Prezydent Miasta Suwałk
Adres organu odwoławczego: ulica Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki
Adres e-mail organu odwoławczego: org@um.suwalki.pl
Telefon organu odwoławczego: 87 562 80 00
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Zarząd Dróg i Zieleni w Suwałkach, ul. Sejneńska 84, 16-400 Suwałki
Z uwagi na przeniesienie obsługi klientów zewnętrznych do budynku Sejneńska 82 i uznanie jego pomieszczeń jako pełniących funkcje techniczne, na podstawie art. 6 pkt 1b) ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami 9t.j. Dz. U. z 202 r. poz. 1062), nie ma obowiązku adaptacji budynku do potrzeb osób zez szczególnymi potrzebami.
Zarząd Dróg i Zieleni w Suwałkach, ul. Sejneńska 82, 16-400 Suwałki
Do budynku prowadzi jedno wejście główne dla interesantów - od ulicy Sejneńskiej. Wejście główne znajduje się na parterze budynku, do którego wchodzi się bezpośrednio z zewnątrz (nie ma schodów). Wejście to pełni również funkcję wyjścia ewakuacyjnego. W budynku nie ma windy. Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami odbywa się na parterze w punkcie obsługi. Stolik z telefonem łączącym do sekretariatu zarządu znajduje się na parterze po lewej stronie schodów prowadzących na piętro. Aby skontaktować się z sekretariatem zarządu należy podnieść słuchawkę, nacisnąć przycisk w górnym prawym rogu i czekać na rozmowę. Pracownik odpowiedniego działu zostanie poproszony przez osobę obsługującą sekretariat. W budynku urzędu nie ma informacji głosowych. Na drzwiach głównego wejścia znajduje się tablica informująca o pracy urzędu napisana językiem Braille’a.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W celu zwiększenia komfortu w komunikacji osób słabosłyszących posiadamy pętlę indukcyjną. Pętla indukcyjna znajduje się w Dziale Inżynierii Ruchu (pokój nr 101) i jest udostępniana poszczególnym Działom wg potrzeb.
Przy wejściu głównym, po prawej stronie, znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.
W bezpośrednim sąsiedztwie siedziby Zarządu Dróg i Zieleni w Suwałkach znajduję się jedno oznakowane miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej.
W bezpośrednim sąsiedztwie budynku przy ul. Sejneńskiej znajdują się dwa przystanki autobusowe:
- Sejneńska /PGK (10) w kierunku wschodnim - linia nr 2;
- Sejneńskai/PGK (09) w kierunku zachodnim - linia nr 2, 3, 8, 14, 17.
Obsługa osób z dysfunkcją słuchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Suwałkach jest możliwa z udziałem tłumacza języka migowego będącego pracownikiem Fundacji Diarice.
Osoba potrzebująca pomocy (lub osoba w jej imieniu) powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego na 3 dni robocze przed planowaną wizytą.
Chęć skorzystania z pomocy tłumacza można zgłosić:
1. osobiście – w Zarządzie Dróg i Zieleni w Suwałkach, ul. Sejneńska 82, sekretariat - pokój nr 106,
2. pisemnie na adres: Zarząd Dróg i Zieleni w Suwałkach, ul. Sejneńska 82, 16-400 Suwałki,
3. za pomocą poczty elektronicznej na adres – sekretariat@zdiz.suwalki.pl lub b.zackiewicz@zdiz.suwalki.pl
4. telefonicznie na numer – 87 566 78 55; 87 567 57 32 lub 87 565 99 25.
Do zgłoszenia należy podać następujące dane:
1. imię i nazwisko osoby potrzebującej pomocy,
2. wskazanie terminu i godziny wizyty, działu lub opisu sprawy,
3. numer telefonu osoby do kontaktu lub adres e-mail.
Koordynator do spraw dostępności w Zarządzie Dróg i Zieleni w Suwałkach zgłasza potrzebę pomocy tłumacza języka migowego do punktu informacyjnego prowadzonego przez Fundację Diarice przy
ul. Wesołej 22 w Suwałkach pod numer telefonu: 505-984-459.
W strefie wejścia, w przedsionku po prawej stronie, znajduje się plan tyflograficzny, który informuje co i gdzie znajduje się na parterze budynku. Plan opatrzony jest informacjami w alfabecie Braille'a oraz posiada nadajnik sygnalizujący swoją obecność urządzeniom mobilnym z zainstalowaną aplikacją YourWay. Na urządzenie mobilne zostaną przekazane informacje o miejscu umiejscowienia planu tyflograficznego oraz umożliwią one bezpośrednie przełączenie się na stronę internetową zarządu.
By skorzystać z systemu, niezbędny jest telefon komórkowy wyposażony w aplikację YourWay. Aplikację można bezpłatnie pobrać ze sklepu Android lub iOS (np. https://play.google.com/store/search?q=yourway&c=apps). Gdy osoba z uruchomionym telefonem znajdzie się w pobliżu nadajnika YourWay, zasygnalizuje on swoją obecność na telefonie i otrzyma dostęp do informacji tekstowych zapisanych na nadajniku.
Zarząd Dróg i Zieleni w Suwałkach, Kościuszki 78B lok. 15, 16-400 Suwałki
Z uwagi na przeniesienie z dniem 01.09.2023 r. biura Referatu Strefy Płatnego Pakowania do budynku przyul. Sejneńskiej 82 w Suwałkach, lokal nie jest użytkowany przez Zarząd Dróg i Zieleni w Suwałkach.